måndag 19 december 2011

VINDSURFING-äntligen!!

Idag efter mer än 11 dagars väntan (nytt rekord) var det äntligen dags för lite windsurf.
SO vinden kom igång vid 3 tiden och höll sig till måttliga styrkor som utlovat av prognosen...som brukar inte alltid stämma direkt, ofta efter så lång uppehåll kan det lika väl kicka igång med 22m/s när de säger 12-13 m/s.
Jag kom till Sunset vid kl16 och även om jag misstänkte att vinden skulle fortsätta öka så hoppade jag i med 5,0 som är den storlek i mina BlackTip 2012 som jag inte hade testat än.


Vi hade en skön liten swell gubbhögt i setten, så det blev en skön första session på 2 timmar för att inte slita ut sig för snabbt!
Lite byigt i början men Simmer Quantum 85l är grym skön för att klara vindhållen och komma igång snabbt.
I slutet ökade det på lite väl mycket för 5,0 och det höga tidvattnet började göra vågorna för stökiga för min smak (lyxliv!). Mer action imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar