torsdag 29 december 2011

Waveriding a la Melkbos- session 7

Idag fick vi se en ovanlig sida av Melkbos.
Vinden var rätt light, guppa 4,7 med Fly 75l i en rätt byig vind men fina gubbe + sets.
Fick många riktigt fina vågor med tighta turns med Fly som jag börjar gilla ordentligt.
Melkbos är alltid lite svår att rida iom att det brukar förekomma dubbel vågor plus att seten brukar oftast kom när man står som en idiot mitt i impact zone med 0 vind helt plöstligt..trortts att jag försöker att alltid starta i en vindby..men den kan snabbt ta slut!! Åkte därmed på en del Tvättmaskin rundor Färgtvätt 11grader.. man blir rätt "tömd" efter några såna kan jag lova.
Men idag var det verkligen värt besväret när man fick chansen att få en våg som öppnade, dår var det fullspeed 3-5 turns ride med möjlighter på fina aerials.


Mycket folk dag med= fullt på parkeringen!!



Imorgon blir det fortsatt blåsigt men sen verkar det bli punka igen, dock med lite swell, så vågsurfaren i mig   hamnar inte tomhänt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar