onsdag 16 oktober 2013

Gisslöv part 2

Fick lite bilder från Owe Andersson som alla såg där med sin monster Zoom.
Jag har tränat en hel del på Wave 360 detta året och är fortfarande långt ifrån att sätta en men kul att få bild på mina försök, hjälper att förstå vad man gör för fel. Just denna bild ovan är nog på en av de mindre vågorna, ju större och kraftigare desto lättare
Lill gurra hade en fin rätt fin som han var nära att sätta, finns fin bild av den på Kulingvarning.
Nyckeln är (förutom vågen och timingen) att få backvind i seglet för att hjälpa vågen i sådana sideon-shore förhållanden och "slöa" vågor att pusha en tillbaka ner för vågen.
På sista bilden ser man tydligt att jag INTE får till det och istället hamnar platt som en pankaka utan att få med mig riggen runt. Bara att fortsätta träna!!
Om andra har bilder, kontakta mig gärna, hade gärna velat se ett par andra försök på de större set, som kändes bättre än dessa...men inte helt bra ändå:-(


 Backside hack

Hur kan en wave 360 se ut som en Table TOP!!!?????????????!!!!!  Sebbe style :-(!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar