torsdag 27 december 2012

Surf 8

Swellet är på väg upp men vinden är NV för de kommande 3 dagarna vilket är ovanligt för säsongen.
Dessa dagar ska man egentligen dra ner till Wittsand för lite styrbord action.
Har tyvärr lite för mycket med jobbet att göra så för egen del blev morgon surf med nya brädan i Bigbay där fina linjer rullade in med det växande swellet.
Hittade lite mindre vågor nära stenarna vid Karmes som öppnade fint och där jag kunde träna att ta fart vilket är en av mina stora svagheter i vågsurfing. Brädan känns som gjord för mig, super lättpaddlad och svängig.
Känns som bredden på brädan lite som i vindsurfing har egentligen större vikt än längden.
Hör jag några rapporter från Wittsand så återkommer jag.
Imorgon hade jag hoppas åka ditt med Andreas (olandersson) som skulle komma idag men som fick nobben av flygbolaget vid inchekningen so kunde tydligen inte hitta honom i datorn!!??

Väntar på hela storyn med späning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar