måndag 24 december 2012

Sydafrika 2012-2013

Nu var det dags för den årliga resan till Surfmeckan!
Efter en första vecka mest tillägnad jobb så kan man ändå konstatera att man hunnit smitta för lite surf mest varje dag.



12 dec-Surf1
liten surfsession för att få bort tröttheten från resan. Små vågor i Bigbay. Iskallt i havet efter flera veckor av SE vind.
13 dec- Vindsurf 1
Efter att fixat telefon, bredband och jobbat en del så kom lite vind på kvällen.
Blev en trevlig timme segling på Sunset med 4,7 och 85l FlyWave.
Var riktigt skoj med bara 10 vinsurfare och kites på Sunset, lyx!
14 dec- Surf 2
Mycket jobb den dag men hann ändå med en lunch surf i Bigbay, inte så bra dock.
15 dec-
Bra vind i Sunset och schyssta vågor men jag höll mig på land för att försöka bli av med min bondförkylning jag haft i en vecka.
16 dec- Surf 3
Vila gjorde  gott, idag är jag frisk! Blev super fin surf i Bigbay med axelhöga vågor som öppnade lite för en gång skull i Bigbay.
17 dec- Vindsurf  2
Bra dag i Melkbos, vinden ökade tokfort idag så de var ingen idé att börja på Sunset.
Blev tokdrag 4,2 direkt. Körde i 1,5 timme innan vinden ökade ett ytterligare till öppendörr 3,7!! Blev en kul session med både hopp och surf. Gjorde mest bakåtar och tränade några wave360 men inga bra.
18 dec- Surf 4
Super fin vågsurf i Dedersteen. Axelhögt med finns split peaks, höger vänster. Underbara face som öppnade fint på båda håll och bjöd på riktigt sköna rides.
19 dec- Vsurf 3
Jobbig session på Sunset med tokbyig vind, först 4,7 sen 4,2 men blev aldrig bra. Skulle ha väntat till sen eftermiddag. Då blev Haakgat ”episk”. Min tysk kompai Maico drog vinstlotten, kom från flygplatsen, lämnade familjen hem och tog en sväng för att upptäcka att mot all prognos som var Haagkat logo med perfekt 4,7!! Ajajaj att man missade det. Så är det när man måste sitta hemma och jobba största delen av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar