onsdag 1 januari 2014

Some rest and restart!

Efter jul åkte jag på en öroninflamation efter en fin vågsurfing session i iskallt vatten.
Fick hålla mig på land i 4 dagar men sen kom vinden tillbaka med, mycket passande.
Nyårsafton bjöd på en riktig rolig session på Sunset med Björn i förhållande som jag annars egentligen inte gillar, stökigt och 4,2 segling med 92l brädan!!
Hade precis kommit hem från vågsurfingen som hade gått kass (ny mindre bräda) när Björn ringde och vi åkte direkt efter lite vatten och banan laddning!
Konstigt nog var jag "on fire". Märkligt hur ibland allt fungerar när man minst anar.
4,2 var helt rätt val, lite tunt i början men visste att det skulle toköka sedan.
Hade grym flytt i vågridningen och fick alla vågor jag ville ha, trotts 100 pers på  vattnet.
Började med att sätta mina teknisk bästa aerials, perfekt landade i vågen..Yess!!!
När vinden ökade började folk sticka och det blev lite mer plats.
Avslutade med en riktig höjdar aerial, som kändes som värsta highjump, landades dock bakom vågen men galet hög..så roligt!
Björn såg jag också rippa järnet med sin nya Quad 88l, riktigt kul att se.
pga allt folk vågade jag dock inte filma med min Soloshot på stranden.
Ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar