onsdag 1 januari 2014

Haakgat forever! sessions 8 &9

Det har blivit mycket Haagkat i år pga bra swell och vind.
Efter de 2 rätt stora dagarna fortsatte det att fungera.
23 dec "bom"åkte vi runt med Björn tyvärr, dålig Sunset, drog till Melkbos som cloasde överallt, vidare på eftermiddag till Izerfontein då det skulle blåsa galet mycket i Table View. Men väll där var det vindfattigt...synd!
Den 24 dec blev riktig mysig Haakgat med ok swell (logo i största seten) och glassy session, lätt vind.

Jag började dagen med att en tok spolning, iskallt i vattnet efter så många dagar med vind.
Var fast i "rippen" i 10 min med grejerna och kom ingenstans. Till slut kunde jag a mig in till stranden och fick gå tillbaka med en riktig "walk of shame".
Kom snabbt ut igen dock och tog på mig min Soloshot för lite filming, se nedan. Efter den tokspolningen var jag dock mycket konservativ i min vågridning..det får man ta!



SA West Coast Dec 24, 2013 from sebbe on Vimeo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar