måndag 6 januari 2014

Surf, surf and Huge Haakgat

Haft fina morgon surfsession i lite ovanliga förhållanden senaste dagarna:
Grått, disigt...shark vibes!!!!!  men fina surfförhållanden då jag kunnat lära mig att surfa min nya lilla fish en 6,0  21' som ger mig mer fart och svänger tightare, kul!



Men igår kväll kom en galen Black SouthEast vind (planerad till 5m/s som blev 15m/s!!!??), kombinerad med en 5m swell. Hade planerat lite aktiviter med familjen pga den dåliga prognosen och bev liten tagen på sängen när jag kom ut från Bio och kunde konstatera att det blåst upp ordentligt!!
Åkte till Haakgat för att kolla och det var mäktigt. Hade själv inte hoppat i kan jag ärligt erkänna, var rätt läskigt med mast höga close out sets i kanalen, men väl ute var det fint med over mast sets (upp till 1,5 mast!!) som bröt rätt skapligt enligt de 5 killar som var ute, SA31, Andrea Rosati och ett par andra från de lokala italienska surfmaffia som rippar hårt.

Nu vänatr rätt mycket jobb innan avresan nästa vecka, men hoppas på lite morgon surf och kvällssvindsurf!
Liten webbalbum nedan:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar