måndag 23 december 2013

Big Haagkat. session 7

Ojojoj vilken dag. Ändå missade jag morgonen som min kompis Andrea Rosati prickade perfekt, med masthögt glassy förhållanden. Jag ko vid 13.00 och det var perfekt tryck 4,7 och stora brädan som gällde för att få en chans att komma ut igenom kanalen:



.... som stängde långa stunder, se här:
Jätte mysigt!!

Men när man väl tog sig ut fick man fantastiks utdelning. Ingen för att fota medan jag surfade tyvärr (eller kankse tur det??!!), men under en paus fotade jag lite de 3 som dominerar spotet, Andrea Rosati (RRD), Phil Horrocks (k303) och lokalsen SA 31 (North/Fanatic).
Idag "attackerade"  jag lite mer med långa rides till insidan.....vilket kostar. Fick en tokspolning i god sällskap med Phil och vi fick simma runt ett tag medan ett hela spotet var "closed out" i ett dunder 20 våg-set. Phil åkte också på en till tokspolning då han fick simma 500m efter sina grejer, nåt fun i 11 gradigt vatten (aaahhh Maui...man längtar nästan ditt när man blir spolad!)
Se albumet:

1 kommentar: