lördag 21 december 2013

Melkbos- session 4 Liten Test av Frugal 77l

Litet swell och mycket vind innebär bara en lösning, vänta till eftermiddagen tills vinden har nått Melkbos, där vågorna är alltid lite större.
Björn som skulle testa sin nya Fanatic Quad 88l var taggad!
Jag körde med Fly 75 och 4,2. Super bra kombo första timen tills vinden började droppa och bli super byig. Blev fin session med hopp i början och vågridning i slutet med riktgt cleana face i den mojnande vinden. Hade lyckan att få till min största aerial nånsin, då jag träffade med full fart en axel hög peelande våg och flög ett par meter ovanför läppen, snyggt bra känska och mjuk landning i skummet YIHAAA!

I vattnet träffar jag på en tysk som jag snackat med på parkeringen där han klämde på sin Simmer Frugal 77l. Snällt nog fick jag lov att testa den och vilken go känsla! Hade inför resan svårt att bestämma mig och jag skulle hämta en Frugal 88l för att ersätta min älskade RRD quad 92l, men vågade till slut inte riktigt byta utan att ha fått testa brädan.
Frugal 77l känns som en fantastisk 4,7 och mindre bräda för mig, hade inte alls svårt att hitta min stance på den utan den flög iväg som ett skott, bakåt på först repa ut och sen några sköna vågridningar där man kunde uppskatta dess fina förmåga att en ditt man vill på facet. Några vertikala turns och sen vidare till en aerial utan att tappa fart. COOLT!

en sån ska jag ha!

1 kommentar:

  1. Ok, låter bra Sebbe. Jag är spekulant på din RRD quad då som sagt!

    SvaraRadera