måndag 16 december 2013

Aerial fun

Med vind planerat för hela veckan så gäller det att surfa taktiskt!
2,5 timmars pass känns rätt lagom för att hålla sig väl med familjen och inte bränna sina ...kontorshänder.
Förra året var ett rätt konstigt år med vind som kom in super fort och mycket, vilket är inget bra kombo för Sunset, därför blev det mycket Melkbos och Haagkat.
I år verkar vinden bete sig mer "normalt" och jag såg fram emot en god tidig session på Sunset, innan tokvindarna tar fart och raserar det lilla 2m swellet som skulle finnas till hands idag.

Kom till Sunset kl 11 efter 3 timmar kontorsjobb hemma (bra för det goda samvetet!).
Hoppade i direkt med Quad 92l och 4,7. Lättvind segling med 1-1,5 m vågor är det jag tycker är roligast på Sunset, så detta såg ut att bli en grym kul session. Plus att crowden har ännu inte kommit till CT, blir värre från slutet av denna vecka.
Med 20-25 vindsurfare på hela Sunset och 5 kitare kunde även den mest kräsna sebbe inte gnälla!
Jag slörade ner till parkering 2-3 där en fin peak fanns och hade en grym bra sessions där jag äntligen fick riktigt hög procent på att landa mina aerials in i vågen, vilket är alltid rätt svårt i dessa offshore vindar.

Björn Wiqvist har nu landat så från och med imorgon ska vi se till att få med lite bilder och film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar