söndag 15 december 2013

Syd Afrika - Here we come

Nu är man nere igen, känns som man lämnade för ett par månader sen enbart, så fort går ett år på gamla dar!
Det mesta är sig lik, men en trevlig överraskning för oss turister är att Randen har fallit rejält och gör resan billigare. Sydafrika får mycket stryk för sin dåliga ekonomin på världsmarknaderna och Madibas bortgång har bara accelererat fallet.
Men ska man vara krass så tycker jag att Randen ligger på en rätt "fair" nivå nu.
Men enough National ekonomi!
LIte tunt med vind sen ankomsten, men vågor hela tiden, så det har varit surf första dagen, vsurf andra dagen och surf idag.
Däremot sr den kommande vecka sjuk bra ut med både vind och swell, skoj!
I förrgår var jag på Sunset och körde 4,7 n¨got överriggad med RRD 92l Quad. Var spännande att testa.
Vinden var officiellt sydlig vilket ofta innebär super offshore konstigt nog på Sunset och som ofta när det är bara en 1-dagars vind så kommer den som ett skottt. Så blev det också, ingen vind kl 13, 4,7 kl 14 och 4,2 hade inte varit mal-placé kl15!!
Men jag höll mig till min 4,7 och kunde konstatera att RRD Quad är verkligen en sick bräda.
Lite stor så klart med så mycket off-shore vind men inte alls omöjlig att köra.

Hörs senare i veckan
sebbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar