fredag 6 januari 2012

drömdag på jobbet!

Igår skulle ev vinden komma tillbaka.
Så för att "säkra" dagen började jagmed en super fin vågsurfingsession vid Kammers med huvudhöga sets.
Inspirerad efter min privatlektion i Muiz så var super taggad och trotts en mottig början...paddla paddla i den starka strömmen kom till slut rätt i line upen och blev belönad med bla mitt livs hittills bästa ride, 200 m lång med 3-4 backside turns, 1 frontside för att positionera om mig närmast peaken och avslutad med ett par backside turns...helt magisk! Precis efter hade jag en kalas drop på en till fin vänster och satte "nästan!!" min första backside floater.  Då är det kul med vågsurfing!
På sen eftermiddag började SE fläkta lite och till slut tog jag mig till Sunset 17.30. Vinden var svag med det kom lite stråck. Kitarna hade det kanon! Jag tog mig ut ändå med Malmö maffian, kristoffer living och filip medan Björn Kitesvickaren..kitade än en gång :-).
Vinden ökade på stadigt och till  var det nästan planning! Men vågorna var super lekfula, 1m + så det blev rena aerial attack från hela gänget! Stoffe fick 2 areials och 4 turns på en och samma våg, inte illa!
Jag körde på Quantum 85l för andra gången sen jag kom och den funkade fint i dessa cleana side-off förhållande med Icon 140 fenor medan Stoffe körde Fly 75l. Alltid en kompromiss att välja bräda i spna förhållande, jag planade helt klart mycket tidigare och tog mer höjd men väl på vågen som är en mindr ebräda alltid roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar