måndag 9 januari 2012

Heldag surf med Henke Olandersson in Town- sessions 13-14

Henke Olandersson S65 kom i söndags och iom att vinden inte hade tagit paus på hela natten och blåste fortfarande på morgonen, bestämde jag med Henke att köra en "morgon session" på Sunset.
Henke var lite blek på parkeringen (newcomer!) men inte på vattnet, satte direkt sjuk fin bakåt på en fin setvåg, respekt!
Jag gick ut med BT 4,7 och Fly 75l medan Henke tog direkt sin 4,0 då vinden skulle tillta.
Vi hade en kanon timme med bra tryck och fina lines men sen började vinden tillta lite väl för min smak, funderade först på att byta till 4,2 men bestämde istället att unna mig (tack familjen) en eftermiddagssession istället på Melkbos.
Väl där hade vinden ökat ytterligare, det blev hardcore segling med 4,2 främst för att vinden var tok byig, pendlade verkligen mellan 12 och 20m/s. Har aldrig haft så många kastfall! Men samtidigt mellan tokbyarna så var det grym hoppförhållande, själv satte en av mina högsta bakåtar nånsin ca 5m hög skulle jag tro (vilket är eNORMT för fega jag!!). Fulltryck 4,2+ 2,5m spikrak ramp= bra höjd...inte ens jag bromsar för mycket för att undvika det :-)!
Fick även ett par grymma rides på logo sets som öppnade fint och där jag hade turen att vara mellan 2 tokbyar, det blev på nåt sätt super slätt på vågen mellan dessa byar. Hade en med 8 turns och en aerial vilket jag sällan varit med om här på meklbos där det mest brukar vara 2 turns and byebye!.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar