tisdag 10 januari 2012

Sista Sunset för denna gång-massiv fotoshoot! session15

Jag åker hem imorgon och idag är det oavsett sista dag med vind på ett tag.
Jag snackade ihop mig med Henke och vi beslöt att köra en tidig session för att kunna få en lång stund på Sunset. Jag älskar att komma lite tidigt innan vinden har riktigt kommit in för att få lite cleanare vågor.
Jag gick ut direkt med 75l Fly och BT 4,7..ok jag håller med lite liten kit kanske men pallar inte hålla på att byta utrustning så fort vinden tilltar.
Nu hade vi lite otur för det tog verkligen ett par timmar innan det var planningsdags.
Så som vanligt fick jag vara försökskanin som ensam vindsurfare på vattnet omringad av ett tiotals kitare.
Fick duktigt med stryck iom att det verkligen var super light minst sagt men så småningom gick det faktist att hålla sig flytande på brädan (halleluja!!) och då kunde jag börja plocka lite sköna små vågor.
Henke fotade mig då (han är inte dum killen!!)...så att jag fick fota när vinden väl hade landat!!
Inte mycket att säga om min egen segling, en dålig bakåt, ett par ok läppträffar..hade lite oflytt tyckte jag med vågorna i den tunna vinden. Men när vinden ökade på, i kombination med den tilltagande swellet blev riktigt kul..men inga bilder på det så klart!
Efter 3 timmar var jag tömd på krafter och började fota Henke som hade kommit igång ordentligt, delayed framåt, bakåt perfekt landat osv.
Se albumet med bilderna nedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar