lördag 25 december 2010

Dag 16- Abay känsla i Melkbos

Idag kom vinden tillbaka men kanon väder redan på morgonen.
Tyvärr pga av liten SO swell så var Sunset helt helt platt på morgonen, så jag hoppade över morgon min session. Valde att satsa på Melkbos på eftermiddag, då jag hoppades att vinden skulle nå ditt i takt med att den ökade på Sunset. I Melkbos brukar man kunna få lite av SO swell, alt lite vindvågor. Jag väntade tills 1 timme efter lågtvatten och timade förhållandena rätt perfekt.
Tog 5,1 Black tip (var lite light i början emellan men efter en timme hade det ökat en del och de flesta körde 4,7) och behöll det hela eftermiddag.
Blev en riktig kul session med små vågor som tillät mycktet hopp och lite vågridning.
Var lite Abay känsla med allt från semi-proffs till nybörjare ute. Alla körde på sin nivå och försökte ladda i de små förhållandena men det var riktig god stämning.
Massa gamla gubbar (dvs tp 50 bast)som tränade/laddade framåt med Gopro kamera på. Blir så jäkla skoj att se de flesta slänga sig på allt som rör sig. MER SÅNT hemma i viken!
Känns som det motiverar en del folk att köra med GoPro iaf, skoj!
Svälj fick jag till den del bakåtar och små delayed, samt lite tight vågridning, super kul.
Annars har en del Danskar kommit nu och det är alltid kul för de satsar verkligen järnet.
Mycket mer surf kommande dagarna med bilder förhoppningsvis!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar