lördag 11 december 2010

DAG 2-Fortsatt lugn inkörning!!!

Cape doktor var på bästa humör idag efter en stenhård natt. Blåste hela natten och när morgonen kom så tog vinden fart lite till.
Så dagen bjöd på en skön andra inkörningsdag med myssurfing med 3,6! Jag älskar faktiskt att segla små segel.
Black Tip 3,6 funkade grymt fint, riktigt stabilt i den hårda vinden och alltid lika skön att vågrida med.
Vågorna var pendlade mellan 1-2m. Blev några riktigt roliga höga shoveit och några goa bakåtar.
Men jag avslutade med det läskigaste jag varit med i surf väg. Fick duka under en våg som bröt rakt framför mig och när jag kom upp så var jag helt yr. Jag antar/hoppas att det var kylan, havet var riktigt kallt som oftast här i Melkbos. tog ett tag innan jag fick balansen tillbaka och kunde ta mig samman för att kunna simma i 200m efter mina grejer.
Jag hade drivit en långt ner i vind pga den starka strömmen som råder där.
Väl tillbaka i höjd med parkeringen så bestämde jag mig för att små testa igen på insidan. Gick bra så jag körde vidare. K800 var på vattnet och laddade friskt iom att han hade en fotograf i vattnet, så jag blev lite taggad och fick till några fina vertikala svängar. Men sen hände det igen, hoppade av och dök för att undvika en våg som jag insåg i sista sekunden att jag inte kunde ta mig över och samma shit. Blev så jäkla yr igen, ...jäkla kyla. Tog en stund igen att vara OK, sen var det bara att simma efter grejerna ett par hundra meter... gå tillbaka till parkeringen..the walk of shame.. vågade inte segla ut för att ta höjd.
Då var man klar för dagen!
Jäkligt kul session trotts allt...hoppas att vattnet blir snart lite varmare dock!

3 kommentarer:

  1. Hej,
    Kul att du delar med dig av dina äventyr. Jag känner igen blogkonceptet ;-)
    Läskigt med dina spolningar... Jag funderar på en sak, varför släpper du grejorna när du går under vågen? Guy som jag ser som min mentor var galet noggrann med att man aldrig skulle släppa sina grejor, "no matter what". Med en hand på bommen och en runt masten har jag aldrig tappat dem sen dess.
    /sinker

    SvaraRadera
  2. håller med i teori, dvs om man ligger i vattnet och en våg kommer så är det bara att ta ner masten och låta vågen passera. Men i det här fallet var valet att riskera att åka 2 varv med vågen och brädan fötterna kvar i stropparna med de konsekvenserna det innebär eller hoppa i och släppa allt!

    SvaraRadera
  3. Fastnade med en fot i stroppen sista veckan förra året i en masthög våg, har fortfarande men från det. Ibland är det vettigt att släppa :)
    När kommer bilderna?

    /Börje

    SvaraRadera