måndag 27 december 2010

Dag18- MYCKET vind!! och några bilder

Vinden blåste hela natten och var rätt stark hela morgonen.
Swellet lyser tyvär med sin frånvaro så enda lösning var att vänta eftermiddagen för en Melkbos session.
Lågvattnet var 15h30 vilket innebar att man var tvungen att segla på lågvatten vilket innebär alltid ännu mindre vågor.
Väl där så blåste det riktigt bra så jag tog 4,2 BlackTip och min RRD Quad 75liter, som är en super stabil bräda som svänger super bra och blir aldrig för stor även när det blåser huggorm. Häftigt att ha en så "stor" bräda som känns lika pålitlig som min RRD Harcore 70l jag hade för några år sen, som var super när det blåste 3,7.. Men Quaden kan jag köra från 4,7 ner till fullspätt 3,6.
Idag fick man verkligen jobba för sina hopp och använda Andreas tekniken. Stanna vid stranden, spana in kommande vågor hoppa på brädan, ta fart...och missa den brytande vågen pga av alla möjliga anledningar (tysk i vägen:-), klant sebbe som missar hängsele, vinden som droppar 10m från vågen...ja ni hör!!!!.
Var säkert så 7 gånger av 10 känndes det som idag..kallas dålig teknik, oflytt, taskig timing ??!!!!!
MEN, när man väl fick en träff så var det värt det. Jag älskar stark vind, blir så jäkla mycket enklare att få höjd. Fick till lite vågridning då och då och satte även 2 aerials. Avslutade men 2 bakåtar i sträck, ett säkert tecken att det var dags att gå upp!!
Iom att många proffs är på plats nu så blir det verkligen roligare på vattnet.
UK team: Ben Profitt, Ross Williams, Phil Horrocks...not bad (se phils bakåt och taka bilder här och nedan i webalbumet)
Tyskland: ?? vet inte vad han hette men en ung tysk satte 1hands bakåtar, fina delayed och 2 goyters i n i vågen, samt taka...RESPEKT
DK: DK43 seglar bra, kan inte hans namn men han laddar bra...men sätter inte allt. Får vänta på Kenneth Danielsens ankomst för att se riktiga Bakåtar
SWE:.....?????????????? kom igen

KLICKA NEDAN FÖR WEBBALBUMET

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar