söndag 12 december 2010

Dag 3-sommaren är här!

I natt förstod jag varför jag blev så snurrig i vattnet igår. Var helt täppt i ena örat när jag la mig och vaknade mitt i natten med det andra örat helt täppt med, måste ha fått nån slags öron infektion som sätter sig så klart på balans sinnet som i kombination med det kalla vattnet ledde till min "sinnesförvirring".

Nu är sommaren här, idag var det typiskt Cape Town sommar dag, 27 grader, sol, lite lätt vind, super skönt!




Det var SO vind redan på morgonen men i minsta laget så jag satsade på lek med barnen.
Har grymt skönt hus med lite äldre standard men super skön trädgård och pool, perfekt för barnen.
Vid tre tiden kom Cape Doktorn igång lite grann, och i samband med stigande tidvatten så borgade för en skön typisk Sunset session. Så blev det också.
Riggade 4,8 då vinden ökade hela tiden, blev perfekt, Black Tip planar tidigt och klarar rätt mycket vind, lätt att nollställa segelkraften i vågridningen. Idag var det åter RRD Quad 83l, min älsklings bräda, skulle nästa kunna klara mig den bräda enbart (OK igår var det rätt slönt med 75l måste jag erkänna:-))

Det kom hela tiden lekfulla vågor i 1m till lite mer. Älskat såna förhållande i början av en surf resa, man kan "plugga" på sin bottom turn och sina top turns utan att känna sig dumdristig.
Idag var vinden mer sydlig så det var mycket lättare med aerials, landade rätt många i vittvattnet men har jäkligt svårt att landa dem framför vågen. Grejen är att med Quads så kan man rida vågen så annorlunda att det känns som jag måste lära mig på nytt att rida spoten, som jag har annars surfat i 14 år nu(...så ma borde kunna den typ!!!??). Jäkigt kul var de iaf.
Som vanligt lekte jag vågpolis med tyskarna (lol) som droppade på mig (det gör de bara 1 gång!!!!)..helt livsfarligt med såna gubbar (hallå jag e bar 41!) som kommer bakifrån, hoppar över vågen när man är på väg mot sin bottom turn??!!.
En annan tysk med (SURF magasin test i seglet...jätte tufft när man knappt kan segla) envisade sig att slänga sig i framåtförsök när nån annan seglare låg 3m i lä på väg ut...och skrek på den seglaren efter att ha kraschat sin framåt????  italienarna som i båda fall ara nära att få tysken mast i huvudet var så stumma att de klarade inte ens att gapa (ovanligt!).
Nåväl, det blev som sagt 2 timmar riktig skön segling med mycket lekfullvågridning. Och veckan som kommer ser mycket bra ut. Ska försöka ordna lite surfbilder med kommande dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar