onsdag 29 december 2010

Dag 20- Sick Melkbos

Efter en galen natt då vi trodde att taket skulle lyfta var man dels trött dels mör i kroppen efter de senaste dagarna hårdvindssegling. Och idag skulle det blåsa ännu mer i teori, och det gjorde kanske i Table View. Var därmed lite tväksam om jag skulle segla, hade rätt ont i min fot efter mina hårda överroterade bakåtar igår. .... men i Melkbos mötes vi efter en trevlig överraskning, vinden var svagare där, perfekt drag 4,2 och 1,5 m vågor. Är det inte bästa sättet att hela kroppen?
Var helt underbart för hopp laddning.
Fortsatte gårdagens "mission" på att träna lte högre bakåtar.
Satte den första rätt klockrent som "vanligt" på första reppan, en sen hade jag svårt att få bra timing för att hoppa. Körde ett tag lite framåtar och backside airs för lite omväxling. Efter en timmme kom det fina vågor igen och då laddade så gott jag kunde!
Hade 2 eller 3 bakåtar som känndes höga men hyfsad kontroll i luften känndes det som, men jag "duckdivade" de utan att komma upp. Däremot hade jag sen flertal som känndes inte bra i luften lite forcerade men de sattes efter lite "fight" vid landningen. Konstigt ibland?????!!!!

Idag var det en del proffs tillbaka, men ingen imponerade nämnvärt. Ross Williams satte några 10m höga bakåtar men kraschade sina delayed och pushloop  (hehe...skadeglädje att se de krascha!!).
Ben Profitt körde stabilt men rätt oinspirerat, enbart "sebbehöjd" på bakåtarna:-))!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar