söndag 2 januari 2011

Dag 24- glassy surf

Idag var det molnigt igen på morgonen men helt vindstilla. Underbart att vågsurfa i glassy förhållanden.
Körde för första gång min "shortboard" 6'10" som jag köpte här för 2 år sen och har använt hemma när det varit lite större bölger. Den vissade sig fungera ovanligt bra även i små vågor, då det idag pendlade mellan 0,5-1,5 m sets. Inser nu att jag hade kunnat hoppa över att köpa min Fish 7,0. Någon på väg ner som är intesserad av den??

Nu har molnen spruckit och samtidigt som jag har satt igång Braien...så har vinden till slut...såsom windguru hade lovat. dem har haft SÅ rätt i sin prognos i år det är sjukt imponerande med tanke på hur koplex väder system det är här.
....så det är fin Sunset nu...men man står o grillar i stället...ajjaajajaj. lite frustrerande men imorgon blir grymt fint med en fin swell på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar