måndag 17 januari 2011

Dag 39: Big Sunset avslutning, mycket bilder!

Grym avslutning på min vistelse här i Sydafrika.Sunset bjöd på masthöga sets.
Jag satte och fotade först (flygande holländaren Harry "was on fire", se bilden bredvid och webbalbum) för att sen gå ut.
Tyvärr hade vinden ökat en hel del när jag stack med 4,8. Funkade OK men vågorna blev snabbt "förstörda" av vinden tyvärr. Så det blev endast en kort sista session men med några roliga Big Rides, en bra avslutning på resan trotts allt.

PWA gänget som består av hela Fanatic teamet, samt UK gänget Phil Horrocks, Ben Profitt, Ross Williams hade varit tidigt och känt på Scarborough Point (kommer säkert bilder på nätet snart a den session) som är "The Place To Be" när det är Big Swell, världsklass pointbreak, men jag kännde mig inte i skick för det, det är "PWA nivå" på stället när det bryter stort.

Efter min session var jag förbi Haagkat som är det andra spotet annars som kan hantera stort swell, men det var inget episkt direkt, några stora sets men som öppnade inte särskilt bra och mycket vittvatten borjade för mycket "tvättmaskin" varning. Tog lite bilder dock, se webblbum i slutet med en tysk G-3 osv.


2 kommentarer:

  1. Ok, jeg ermed. Skal forsøke å få tak i Ole Anders son :) Men flyselskap? VIRGIN sier maks 23 kg. 1 brett 1 mast 1 seil 1 bom. maks 23 kg. hehe de tror vel alle har carbon. Men får man med 2 brett teipet sammen til ett, 6 seil, 3 master og 3 bommer + drakt og trapez?

    TURKISH sier maks 32 kg.

    Hva bruker du?

    SvaraRadera
  2. Tenker på å arrangere en Cape Town Nordic Wave Series 2011 når jeg kommer ned. Er det flere svenske og danske der nede? Regner med at et par av pwa gutta også vil være med.

    SvaraRadera