tisdag 4 januari 2011

Dag 26- Stekhet!

Vilken dag vi fick, 36 grader mitt på dagen, helt sjukt. Hade lite funderingar att dra till Platboom för att få vind men oftast när det så varmt blir inte vinden riktigt av där nere. Var i kontakt med Peter Grafström som är här denna vecka och vinden verkade inte komma in riktigt på grund av för Ostlig. Platboom är sjukt känsligt för riktning.
Iom att det var  samtidigt Glassy Surf hemma på Kamers, var inte valet svårt.
Körde först en morgon session i gubbhöga vågor, classic. Igen kanon skön stämning i vattnet, alla hejade på varandra. Några av SA bästa juniorer var där och det är så jäkla kul att se, ska försöka ta mig i kragen och fota imorgon.
På eftermiddag började SE komma in lite lätt. Men jag var så "på" efter min morgon session att jag valde faktiskt att vågsurfa igen. Och vilken session det blev, fick några av mina bästa rides ever, både backside och frontside.

Har några duktiga vågsurfing kompisar som brukar alltid förklara att ens egenutveckling i vågsurfing är lite som en trappa där man står o stampar, börjar deppa för inget händer...och sen, helt plötsligt, tar man ett steg upp. Så är det verkligen för mig nu.
Tror att det handlar mycket om att vågsurfing, såsom vågridning i vindsurfing sitter så mycket i huvudet. Därmed, när man har tagit det mentala steget, kan vara att börja våga droppa på lite större set, börja våga attackera på cutbacks...och ser att det går... ja då känns det plötsligt som "självklart". Grattis, man har då tagit ett nytt steg i sin utveckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar