lördag 15 januari 2011

Dag 37: Kanon Sunset

Började dagen med lite surf i kanon fina förhållanden, men har insett att bra surf är ingett för mig här en lördag! 50 pers i vattnet varav minst 40 stycken är långt mycket duktigare än jag innebar att jag bara paddlar och paddlar och blir ändå snuvad varenda gång på "min" våg.  Så jäkla frustrerande och irriterande. Längtar nästan till mina tomma hemma spots med 6-5-4n:-)!!




På eftermiddagen kom vinden och iom att swellet bara växte så blev en jäkla rolig session med upp till logo sets. Försökte fota lite och varva med min kompis Maico, men solen hade gått ner så pass att det var jäkligt svår ljus att fota i, plus att vi så klart när man ska turas om att fota fick inga bra sets att tillgå. Men det blev ändå några ok bilder på andra surfare!

Vinden var rätt offshore och byig men klarade mig fint med 4,8 och 83l quad. 1,5 timmer hann man med innan det var dags att Braia med familjen.






Se liten webbalbum nedan:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar