onsdag 12 januari 2011

Dag 34: Melkbos time med hela Fanatic Team

Idag var det glassy surf på morgonen men när vinden vaknade kl 13.0 så gjorde den det Cape Doctor style!!! Kl 14.00 var det redan 4,2 på Sunset!!!!
Jag valde att åka direkt till Melkbos med min tyska kompis Maiko.
Där fick vi fin besök i form av hela Fanatic teamet som hade kommit idag:
- Klaus Voget som är ocksp mannen bakom mina älskade Black Tip segel
- World nr1 Victor Fernandez! Honom hade jag inte sett på några år och då såh han fortfarande ut som en 15åring, det gör han inte nu....det är då man inser att man blir gammal, när tom de gamla snorrungarna har blivit män!!
- Marcilio Brown... sm jag längtar att se i bra from...det var han inte idag!
- en annan tysk som kör Fanatic och Gun sails tror jag som rippar jäkligt hårt på vattnet (skrev om honom för ett par veckor sen när det blåst bra på melkbos). Vem är det??? Nån som vet??

Annars har också duktiga Dansken Kenneth Danielsen landat. Han verkar ha bytt brädor till F2 (trodde märket var dött??) men brädan såg faktiskt rätt schysst ut.




Så, fin folk på parkeringen men på vattnet var det verkligen inte mycket spännande.
2-3 m sets men vinden var helt galen. Hade först 4,2 men fick sen bytta till 3,6. När det var också toköverriggat var det dags att säga byebye!! Frustrerande förhållande, jag älskar i vanliga fall 3,6 segling men idag var det helt galet byigt och choppigt. Blev kanske bättre sen när vattnet skulle upp, en orkade inte vänta.  1 bakåt av 2 försök och typ 2 ok surf på 1,5 timme segling...not fun!!!
Men det som känndes iaf bra var att även hela Fanatic teamet inte presterade nånting. Rätt pinsam segling, låga bakåtar, många överroterade...de känndes alla lite jetlagda! Blir bättre imorgo, då blir det fotofest!


Liten webbalbum:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar